Our Clients websites

Websites created by us:

aqua-medic.de
design | advanced workflow | maintenance service

robertsron.pl
design | service

afloscrew.com
design | advanced workflow | maintenance service

bowenpolska.pl
design | advanced workflow | maintenance service

fizjo-terapie.pl
design | workflow | maintenance service

anaj.pl
design | workflow | maintenance service

papillo-terapia.pl
design

Short business websites:
impre-house.pl
fmteam.pl
audioekspert.com.pl

Logo artmack Agencja Reklamowa/Advertising agency/Werbeagentur

About us: The company was founded in 1995 at the initiative of Krzysztof Kalet, an experienced printer specialist, father of Michał Kalet – the owner.

Strong family roots in printing and education have established our company as a reliable advisor in the field of printing and printing prepress.

Currently, the company provides services on many areas related to advertising, such as: graphic desiadvertising photography, advertising films, marketing consulting, ATL advertising activities, printing, domains and hosting.

  • ENG
    • PL
    • GER
2021 © .:artmack - All Rights Reserved
logo artmack białe
logo artmack outline
  • .:
  • ABOUT
  • CLIENTS
    • Finding Nemo
    • Fair winds and following seas!
    • Warm … warmer …
    • Extra virgin
    • For Google
    • Enjoy your… sweets
    • Morgan Motor
    • Safety first!
    • Health touch
    • A temple of beauty
    • Suit, but different
    • I love freedom
    • One expresso, please!
    • Theiling GmbH
    • Your (New) Company
  • PORTFOLIO
  • CONTACT
  • ENG
    • PL
    • GER
<?php echo pulse_output(); ?>
<?php echo pulse_output(); ?>

Objaśnienie pojęć ATL, BTL czy dzisiaj nadal są aktualne?

January 3, 2021
-
Know-how by artmack
2 Min Read

Terminy ATL i BTL  określają media za pomocą których przekazywany jest komunikat reklamowy.  Warto wiedzieć co oznaczają te terminy i czy są dziś nadal aktualne.

ATL to skrót od wyrażenia “above the line” i oznacza działania reklamowe skierowane do odbiorcy masowego. Mianem ATL określa się kampanie realizowane za pomocą mass mediów. Tradycyjnie do mediów masowych zalicza się telewizję, prasę, radio, outdoor. Cechą charakterystyczną takiej formy przekazu jest odbiór reklamy znacznie większą liczbę osób.

BTL jest skrótem od wyrażenia “below the line” i tym mianem określa się działania reklamowe skierowane do odbiorcy indywidualnego.Kampanie reklamowe BTL kierowane są do bardziej celowo wybranych grup odbiorców. Tradycyjnie do BTL zalicza się reklamę w punktach sprzedaży POS, lub POP. Reklama BTL przybiera różne formy od standardowych ulotek poprzez woblery, dyspensery, standy, reklamę podświetlaną, aż po inne materiały promocyjne “gadżety” , podstawki, długopisy, kalendarze, naklejki.

Wraz z rozwojem technologii oraz zmieniającymi się rynkami i wymaganiami konsumentów powstają kolejne kanały komunikacji z odbiorcami.

Z biegiem czasu pierwotny podział na działania masowe (ATL) i niemasowe (BTL) stracił rację bytu. Do BTL został zaklasyfikowany także direct mailing. Powstał internet, a wraz z nimi  coraz więcej metod docierania do klienta w sieci.

Między innymi dlatego powstało pojęcie TTL. TTL także jest skrótem i pochodzi od terminu „through the line”.

Pojawienie się nowych mediów, takich jak media społecznościowe zatarło granicę pomiędzy ATL i BTL. Powszechne stało się stosowanie zintegrowanych strategii komunikowania się z rynkiem.

Trendy marketingu ostatnich lat wskazują na konieczność coraz bardziej precyzyjnego docierania do odbiorców. Takie możliwości dają między innymi  kampanie internetowe, których efektywność można bardzo precyzyjnie badać. Zmieniły się rynki, a wraz z nimi oczekiwania i potrzeby konsumentów, dlatego metody bezpośredniego docierania do klientów stały się bardziej opłacalne dla marek.

W związku z tym, że rośnie liczba kanałów komunikacji, coraz bardziej kłopotliwa staje się klasyfikacja poszczególnych działań na te należące do ATL lub BTL. Można nawet zaryzykować tezę, że na polskim rynku odchodzi ta klasyfikacja trochę do lamusa. 

NEXT POST
Misja firmy, to więcej niż pusty slogan.
Our address
Logo artmack Advertising Agency

Czeresniowa Street 1, 62-051 Wiry (near Poznan) Poland, phone. +48 605-320-456 lub 661-11-81-81, mail: [email protected]

We offer:

We develop advertising activities for your services or goods. We plan an advertising and marketing strategy. We design and implement ideas for the presentation of your company, services and brand.

Contact phone:



Write to us:
[email protected]
.:artmack to: Agencja Reklamowa i Marketingowa | Agencja Fotograficzna | Drukarnia | Domeny i hosting
© 2021 Michał i Agnieszka Kalet. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Polityka prywatności
Objaśnienie pojęć ATL, BTL czy dzisiaj nadal są aktualne? - .:artmack | Pomysł Projekt Druk