Jak poprawnie napisać brief reklamowy dla agencji?
Czym jest brief reklamowy?
Jest to dokument, który zawiera wytyczne klienta użyteczne w procesie tworzenia kampanii reklamowej. Informacje dotyczą oczekiwań klienta względem kampanii, celu, czasu trwania działań promocyjnych oraz wielu ważnych kwestii, o których firmy często zapominają.
Jak powinien wyglądać brief reklamowy ( podstawa, wersja skrócona):
1. Wprowadź nas w swój produkt, opisz kim jesteś, czym się zajmuje twoja firma, jaka jest jej misja, jaka branża, oraz jaka jest twoja konkurencja.
2. Grupa docelowa ( target, potencjalni klienci) Pamiętaj, że to ty znasz swój produkt najlepiej i tylko ty wiesz do kogo powinien trafić. Spróbuj jak najlepiej powiązać swój produkt z klientem ( cechy demograficzne, zainteresowania) .
3. Zastanów się jaki jest cel reklamy. Chcesz zrealizować kampanię , której mierzalnym czynnikiem będzie konwersja w postaci sprzedaży konkretnego produktu czy też chcesz pokazać swoją ofertę na rynku budując wizerunek swojej firmy. Te kwestie decydują bowiem o doborze narzędzi, które zostaną wykorzystane w promocji Twojego produktu.
4. Teraz zastanów się co wyróżnia Twój produkt na rynku? Jakie daje korzyści , dlaczego klienci mogą być nim zainteresowani i jakie jest jego przesłanie. Stwórz mini analize SWOT i znajdz mocne i słabe strony produktu.
5. Zastanów się czego oczekujesz od samej agencji? Ustal swoje cele, przedstaw dostępny budżet, zaproponuj rodzaj współpracy.
Dlaczego poprawnie zbudowany Brief jest tak ważny?
Przede wszystkim dlatego, że ułatwia komunikację z klientem. Nie trzeba po dziesięć razy pisać, dzwonić, wypytywać o szczegóły. Otrzymując gotowy Brief jako osoba odpowiedzialna za przygotowanie oferty może sporządzić ją zgodnie z załączonymi wytycznymi. Dopiero po przygotowaniu pierwszej wersji następuje odpowiedź zwrotna i rozpoczyna się dalsza komunikacja.
Jeśli nadal masz wątpliwości jak powinien wyglądać Twój brief- napisz/zadzwoń do nas zrobimy go wspólnie : [email protected]